Anthony van Dyck Kimdir? Evi nerede? Nerede oturuyor?

Anthony van Dyck kimdir?, Anthony van Dyck kaç yaşında?, Anthony van Dyck evi nerede?, Anthony van Dyck nerelidir? Anthony van Dyck ev adresi?, Anthony van Dyck kaç yaşında?, Anthony van Dyck nerede oturuyor?, Anthony van Dyck nerede yaşıyor? gibi sorularınızı yanıtlamak için Anthony van Dyck hakkında ayrıntılı bir biyografi sayfasını siz değerli okurlarımız için bir araya getirdik. 22.Mart.159909.Aralık.1641 senesinde doğan Anthony van Dyck şu an için 42 yaşında ve Koç burcundandır. Anthony van Dyck doğum yeri ise Anvers, BelçikaLondra, İngiltere olarak bilinmektedir. Meslek yaşamını ise Ressam olarak devam ettirmektedir.

Anthony van Dyck Kimdir? – Anthony van Dyck Evi Nerede? – Anthony van Dyck Nerede Oturuyor?

Anthony van Dyck Kimdir?, evi nerede?

Portreleriyle tanınan Van Dyck, 17. yüzyılın Peter Paul Rubens‘ten sonra en mühim Barok Flaman sanatçısıdır.

Anthony van Dyck, 22 Mart 1599 tarihinde Anvers, Belçika’da Anversli bir tacirin oğlu olarak doğmuştur. İngiliz portre okulu’nu kurdu ve bir renge adını verdi (Van Dyck kahverengisi).

Anthony van Dyck, 1609 senesinden 1612 yılına kadar Hendrick Van Balen‘in yanında çıraklık yaptı. İhtiyar adlı bir resmi 1613 tarihini taşır. Ressam Jacop Jordaens ve Ressam Peter Paul Rubens ile çalıştı, Onun yaygın fırça vuruşunu ve göz alıcı renklerini benimsedi. Rubens gibi edebî ve mitolojik konuları işledi. Kiliseler için hazırladığı büyük tuvallerde, ölçülü ve yumuşak bir barok anlayışı görülür. 1618’de usta oldu. Van Dyck asıl başarısını eşsiz portreciliğine borçludur. 1620’de İngiltere‘ye çağrılması sanatçının meslek yaşamında bir dönüm noktası oldu.

1620’de koleksiyoncu Thomas Howard tarafından İngiltere sarayına sokuldu ve Howard’ın aracılığıyla Venedik resim sanatıyla tanıştı. İngiltere Kralı I. Charles, kendisinin ve sarayındakilerin portrelerini yaptırmak istiyordu. İngiltere’de üç ay kaldı.

1622’den 1627’ye kadar İtalya‘da ikamet etti; Roma‘da Kardinal Bentivoglio’nun misafiri oldu, sonra Cenova’ya yerleşti ve özellikle portreler çizdi. Titian‘ı kendine örnek aldı. 1627 senesinde Anvers’e döndü, kiliseler için çalıştı ve portreler yaptı.

1627-1632 içerisinde Ansver’de kiliseler için çalıştı ve portreler yaptı. 1630’da Paris‘e gitti, ünlü kemerlerin gravürlerini yaptı. 1632’de I. Charles, ona şövalye unvanı verdi, lütuflara ve paraya boğdu. Van Dyck o tarihten sonra ingiliz soylularının fotoğraflarını çizdi ve Blackfriars ya da Eltham’daki kır evinde lüks bir hayat yaşadı

1632 senesinde İngiltere‘ye yerleşti. Kral I. Charles‘ın emriyle saraya ressam olarak atandı. Van Dyck sarayda sorunsuz bir yaşantı sürdü. 350’den fazla portre yaptı. Bunlardan 38’i kralın portreleriydi. Tablolarında İngiliz aristokrasisinin kibirli tutumunu yansıttı. Van Dyck’in ilk portrelerinde tabloların arka kısmı boştu. Fakat sonradan Peter Paul Rubens ve Titian‘ın etkisiyle arka plânda sütun, perde, vazo gibi eşyalara da yer vermeye başladı.

Van Dyck’in portrelerinin bir başka özelliği, ülkesinin ünlü ipekli, dantela kumaşlarının da tüm ayrıntılarıyla resimlendirilmiş olmasıdır. Portrelerinde yüzler daima sakin, insana güven ve huzur veren bir anlatım taşır. İngiliz portre okulunun kurucusu olan Van Dyck, 18. yüzyılın büyük İngiliz portre ressamları Thomas Gainsborough ile Joshua Reynolds‘u mühim oranda etkilemiştir.

Anthony van Dyck, 42 yaşında yaşamını kaybettiğünde, ülkeler arası ün, servet, şövalyelik kazandıran göz alıcı bir kariyeri geride bırakır. Peter Paul Rubens’in atölyesinde yetişir. Van Dyck, dinsel resimler de yapar, fakat kazandığı başarı, portre bölgesindeki sıradışı yeteneğinden gelir. Keskin bir gözlemciydi, görkemli bir zarafeti ve vakarı imgenin canlı varlığı ile nasıl birleştirileceğini biliyordu. Parlak, tam boy olarak çalıştığı portreleri, katı ve yapay görünmeyen, heybetli bir poz içindedirler.

Cenova’da, Rubens’in gösterişli portrelerini örnek alarak, Spinolalar, Durazzolar, Brignole Saleler gibi büyük ailelerin kullanıcılarını olanca görkemleriyle yansıtmasını bildi. Şahlanan atları zaptetme ye çalışan binicilerin, ağır kumaştan giysileri içinde dimdik oturan mağrur kadınların boy fotoğraflarını yaptı. Oldukça aşağıya yerleştirilen ufuk çizgisi, alttan yukarıya bakılıyormuş gibi görünen figürler, şekilleri uzatarak, eteklere daha fazla genişlik vererek portreye anıtsal bir hava kazandırır.

Bu alanda en başarılı yapıtları, Markiz Balbi (Washington), Cenovalı bir kadın ile kızının portresi (Brüksel), Paolina Adorno (palazzo Rosso, Cenova), Markiz Cattaneo Washington) ve bir kırmızılar uyumu içinde Roma’da yaptığı Kardinal Bentivoglio’dur. (Pitti sarayı, Floransa). Anvers’te, burjuvalardan, dostlardan, sanatçılardan oluşan bir müşteri kitlesi için Van Dyck flaman tarzına özgü yarım boy portrelere, yalınlığa, uçuk renklere, kıvrımlı fırça vuruşlarına döndü; kişisel ayrıntılar üzerinde titizlikle durdu, tinsel yöne önem verdi.

Portrait of Mary Ruthven, Lady van Dyck

Buna karşılık, İngiltere’de yaptığı dört yüze yakın protrede Van Dyck, bir siluetin, bir yüzün yalnızca en ayırtedici çizgilerini yakalamakla yetinmedi, her birinin yüzünde o birinin peşinden koştuğu ideali de yansıtmaya çalıştı. Bu resimlerde bi hayli inceltilmiş boyalar, en ince nüansları vermeye olanak sağlayan renkler kullanılmıştır. Sıcak renklerle işlenmiş gölgeler, altın ve gümüş rengi ışığın tesirini daha da artırır. Kadife, ipekli, saten gibi kumaşların şaşırtıcı gerçekliği, titizlikle seçilmiş mavi, mor, beyaz gibi renklerin değerlendirilmesine olanak verir.
Sevimli Mary Ruthven (Prado), George ve Francis Villiers (Londra), Bedford kontesi (lord Egremont kol.) ve yeşillikler ortasında, beyaz atını dizgininden tutan, siyah fötr şapkalı, beyaz ipek ceketli, kırmızı pantolonlu Charles I (Louvre), daha bir çok başka resimle birlikte, bunun bunun yanındalıklı sınıfı içinde görülen bir ulusun şaşırtıcı portresini oluştururlar.

Queen Henrietta Maria With Sir Jeffrey Hudson (Kraliçe Henrietta Maria, Sir Jeffrey Hudson ile Birlikte), 1633

Kraliçe Henrietta Maria Sir Jeffrey Hudson ile Birlikte adlı tablosunda, genç İngiltere kraliçesi, saray soytarısı Jeffrey Hudson’un yanında uzun boylu ve azametli olarak görülür. Portrede, sıcak ve soğuk tonları birbirinin yanına ustalıkla yerleştiren Van Dyck kadife ve ipek malzemenin şaşaasını ortaya çıkarır.

Anthony van Dyck, 1639 senesinde Mary Ruthven ile evlendi.

Anthony van Dyck, 9 Aralık 1641 tarihinde Londra, İngiltere’de 42 yaşında ölmüştür.
Kaynak:Bilgisayfam.net

porno izle cm to inches
bestnich altyazılı porno porno nulled script