Donatello Kimdir? Evi nerede? Nerede oturuyor?

Donatello kimdir?, Donatello kaç yaşında?, Donatello evi nerede?, Donatello nerelidir? Donatello ev adresi?, Donatello kaç yaşında?, Donatello nerede oturuyor?, Donatello nerede yaşıyor? gibi sorularınızı yanıtlamak için Donatello hakkında ayrıntılı bir biyografi sayfasını siz değerli okurlarımız için bir araya getirdik. ??.??.138613.Aralık.1466 senesinde doğan Donatello şu an için 80 yaşında ve burcundandır. Donatello doğum yeri ise Floransa, İtalyaFloransa, İtalya olarak bilinmektedir. Meslek yaşamını ise Heykeltraş olarak devam ettirmektedir.

Donatello Kimdir? – Donatello Evi Nerede? – Donatello Nerede Oturuyor?

Donatello Kimdir?, evi nerede?

Floransalı Rönesans öncüsü heykeltıraş.

Donatello, 1386 senesinde İtalya, Floransa’da doğmuştur. Kısaca Donatello diye anılırsa da tam adı Donato di Niccolò di Betto Bardi’dir. Floransalı bir dokuma işçisinin oğludur.

1404-1407 senelerı içerisinde Lorenzo Ghiberti‘nin atölyesine devam etti.

İtalyan Rönesansı’nın başlangıcını tespit eden verimli dönemin en büyük heykeltıraşı sayılır.

Mermerden ve tunçtan heykellerinin bunun yanında ahşap oyma ve pişmiş toprak çalışmaları da bulunan sanatçı bunun yanında kuyumculuk ressamlık ve mimarlık yaptı. Aynı ustalıkla mermeri de, bronzu da, tahtayı da işlemeyi başardı.

İtalya’daki kiliselerde 500 yıl önce yapmış olduğu bezemeler bugün de eşsiz güzelliktedir. Donatello Michelangelo Buonarroti ve Raffaello Santi gibi büyük sanatçılar üzerinde de etkili oldu.

Başarı ve övgüler Donatello’yu hiç değiştirmemiş, etrafında sade ve alçakgönüllü bir insan olarak tanınmıştı. Öğrencileri de, ailesi de, dostları da onun tükenmek bilmez cömertliğinden yararlandılar, çünkü para konusu onu hiç ilgilendirmezdi; onun ilgi duyduğu tek şey sanatıydı.

Yapıtlarıyla Floransalı ressamlar için esin kaynağı oldu. 1403 senesinde bir süre Ghiberti’nin atölyesinde çalıştıktan sonra, 1406 senesinde Floransa Katedrali’nin süslemesini üstlendi. 1408 senesinde yaptığı mermerden “Davut” heykeli ve sonrasında gerçekleştirdiği peygamber dizisi en mühim yapıtları arasına girdi. 1416-1420 senelerı içerisinde bitirdiğı “Aziz Georgius” heykelinde (Bargello) geleneksel giyimli heykel anlayışından uzaklaştı.

Donatello, Floransa’da bir Kilise olan Orsanmichele için bir koruyucu azizler dizisi hazırladı; Floransalı loncalar hesabına gerçekleştirilen bu dizideki heykeller dıştaki nişlere yerleştirildi. Aziz Markos (1411’e doğru-1415) ve Aziz Giorgio (1415’e doğru-1417) heykelleri tam anlamıyla bağımsız heykele doğru atılmış kesin bir adım sayılabilir. İkinci heykelin oturtmalığı üstüne Donatello ilk alçak kabartması olan Aziz Georgius’un Ejderhayı Öldürmesi’ni yaptı.

Donatello tunç kullanmaya başladığı Toulouselu Aziz Luigi (1422’ye doğru-1425) adlı eseriyle birlikte, o sıralarda gotik mimariye özgü olan niş problemina kesin bir çözüm getirdi: bundan böyle nişler Korinthos üslubundaki iki gömme ayak içerisinde kalan dev bir cephe üzerinde, iki küçük İyon sütunu arasına sıkışmış küçük bir apside açılacaktı.

1443-1453 senelerında Padova’ya gitti. Burada antik çağa Floransalılardan daha çok ilgi duyan bir çevrede bulunması, Donatello’nun daha büyük heykel çalışmalarına yönelmesinde etkili oldu. Marcus Aurelius’un atlı heykelinden ilham aldığı milis kumandanı “Gattamelata” adlı bronzdan anıtsal yapıtını 1453’te bitirdi. Sant Antonio Bazilikası’ndaki kabartma ve heykeller, “Oturan Bakire” Padova’da gerçekleştirdiği öteki mühim yapıtlarıdır. Daha sonra döndüğü Floransa’da “Çarmıha Gerilme”, “Maria Magdelana” ve Bernardo ile Bertaldo’nun bitirdiğı kabartmalarıyla dikkati çekti.


1446’ya doğru-1460 senesinde bitirdiğı ve önceleri Lorenzo de Medici’nin sarayında bulunan şimdilerde ise Bargello Müzesi’nde bulunan Davud heykeli, Kutsal Kitap’ta adı geçen genç kahramanın düşmanı Calut’u yenmesinden sonraki halini canlandırır. Doğal boyutlardaki bu çıplak heykel, Antikçağ’dan beri ilk olarak yapılmış bir tam kabartmadır ve heykelcilik tarihinin mühim anıtlarından birini oluşturur.

Donatello, 13 Aralık 1466 tarihinde İtalya, Floransa’da 80 yaşında ölmüştür.

Başlıca Heykelleri :
1411-1415 Aziz Yuhanna, mermer.
1415’e doğru-1417 Aziz Georgius’un Ejderhayı Öldürmesi, mermer.
1425-1427 Herodes’in Şöleni, yaldızlı tunç.
1427’ye doğru-1436 Habakuk (Zuccone), mermer.
1435’e doğru Meryem’e müjde, kireçtaşı.
1438 Aziz Yuhanna, ahşap.
1445’e doğru-1453′ Condottiereyi at üzerinde gösteren Gattamelata, tunç.
1446’ya doğru-1460 Davud, tunç. (Yudit ve Holofernos), tunç.
1454’e doğru Azize Maria-Magdalena, ahşap.

Donatello’nun İlk Davud’u


1408 senesinde yapımına başlanan heykel mermerden oyulmuş olup bi hayli gelenekseldir. Önden bakıldığında genç kahraman giysileri içinde, zafer kazandığının bir göstergesi olarak ayaklarının altında Golyat’ın başıyla durmaktadır. Davud’un Antik Yunanda ya da Roma’da bulunan heykeller gibi geleneksel ve klasik özellikleri taşıyarak ‘zafer kazanmış genç’ pozu verdiği görülür.

Heykel insansal boyutlarda yapılmış olup, 1 metre 91 santim olarak yapılmıştır. Eserin ortaya çıkmasında bazilikada sanat işlerinden sorumlu katedral işçilerinin de katkısı mevcuttur. Özgün fikir; Duomo’nun terası etrafındaki kornişler üzerine kutsal kitaptaki figürlere ait heykellerinin yerleştirilmesi şeklindeydi. Heykeller payandalar üzerine yerleştirildikten sonra yerden bakıldığında görülemeyecek kadar küçük ve uzakta olduğuna karar verildi. Böylelikle başta kararlaştırılan yerden alındı. 1416 yılına kadar bu heykel kendisine bir yer bulamadı. Floransa yönetimi 1416 senesinde Palazo Vechio’da yani şehrin idari binasında sergilenmesine karar verdi. Böylelikle Davud şehir için politik bir anlam kazandı.

Donatello’nun İkinci Davud Heykeli


1440’larda yapılan bu heykel bronzdan yapılmış olup 1 metre 58 santimdir. Başlangıçta tamamiyle çıplak olarak sunulan heykele daha sonra bir çift çizme ve çiçeklerle birlikte kenarlı bir şapka eklenmiştir. İlk Davud’dan farklı olarak elinde kılıç da gördüğümüz ikinci Davud bazı uzman kişiler tarafından ‘bir fetiş Davud’ olarak tanımlanmıştır. Bu heykelde Davud’un kahramanlığı bi hayli açık yansıtılsa da ilk heykelden farklı olarak burada daha feminen bir heykelle karşılaşmaktayız. Burada heykel ‘erkeksi bir kuvvet’e bürünmemiş; hatta flört pozu vermiştir olarak tabir edilir. Bakışlarından elini beline koyuşuna kadar feminen bir etki yaratan heykel bunun bunun yanında arkasına doğru uzanan lüleli saçlara sahiptir.

İki heykelin de çıplak oluşu, özellikle ikinci heykeldeki feminen tavır ve görseller tartışmalara yol açmıştır. Bazıları Donatello’nun Davud’u eşcinsel olarak ifade etmek istediğini öne sürmüştür. Hatta Rönesans zamanında yasak sayılan eşcinselliği Donatello’yu tanımlarken de kullanmışlardır. 14 bin insan bunu ispatlamak için Floransa’da uğraşlar vermiştir. Fakat bu varsayımları destekler nitelikte ispatlar bulunmamaktadır.

Davud hakkında en yaygın görüş; sanatçının klasik döneme özgü ‘geleneksel çıplak erkek’ düşüncesinden sıyrılmak istemesidir. Bu geleneğe uymayarak benzersiz bir erkek çıplaklığı oluşturulmuş ve Rönesans’tan bugüne bir model olmayı başarmıştır.

İkinci Davud Heykeli Medici Ailesi tarafından sipariş edilmiştir. Heykel önce evlerinin avlusuna konulmuştur daha sonra şehir yönetiminde bulunan Signoria ailesine satılmıştır. Şuan iki heykel de Bargello Müzesi’nde sergilenmektedir.

Heykelin Konusu

Davud Peygamberin Golyat –bazı yerlerde Calut- ismiyle bilinen savaşçı bir dev/yaratıkla yaptığı düelloyu ifade etmektedir. Golyat’a meydan okumaya cesaret eden Davud, onu basit bir şekilde yenmiş izlenimini yaratıcak biçimde heykelleştirilmiştir. Heykelin ayaklarının altında Golyat’ın kafası görülmektedir. Golyat’ın kafasını kesen kılıcı (ilk heykelde kılıcın bulunmamasından dolayı sanılarak sapan da varsayılır) elinde tutan Davud’un ayaklarının dibindeki miğfer ise Donatello’nun yontma becerisine dikkat çeker. Ayaklarının en altındaki çelenk ise defne yapraklarından yapılmıştır ve zaferi temsil etmektedir. Burada defnenin seçilmesindeki sebep; Yunan Tanrılarından Apollo’nun Daphne’yi unutmamak için savaşlarda galip gelenlere defne ağacından çelenkler takılması gerektiğine dair inanıştır.
Kaynak:Bilgisayfam.net

bestnich altyazılı porno porno nulled script