Titian Kimdir? Evi nerede? Nerede oturuyor?

Titian kimdir?, Titian kaç yaşında?, Titian evi nerede?, Titian nerelidir? Titian ev adresi?, Titian kaç yaşında?, Titian nerede oturuyor?, Titian nerede yaşıyor? gibi sorularınızı yanıtlamak için Titian hakkında ayrıntılı bir biyografi sayfasını siz değerli okurlarımız için bir araya getirdik. ??.??.148827.Ağustos.1576 senesinde doğan Titian şu an için 88 yaşında ve burcundandır. Titian doğum yeri ise Pieve di Cadore, İtalyaVenedik, İtalya olarak bilinmektedir. Meslek yaşamını ise Ressam olarak devam ettirmektedir.

Titian Kimdir? – Titian Evi Nerede? – Titian Nerede Oturuyor?

Titian Kimdir?, evi nerede?

Rönesans dönemi İtalyan ressamdır.

Titian, 1488 senesinde Pieve di Cadore, İtalya’da zengin bir ailenin oğlu olarak doğmuştur. Tam adı Tiziano Vecellio’dur. 9 yaşındayken babası onu kardeşi Francesco ile birlikte Venedik’e götürdü. Gençliğinde Venedik’e giden Titian, önce Sebastiano Zuccato isimli bir ressam ve mozaikçinin yanında, daha sonra da Gentile Bellini ve Giovanni Bellini kardeşlerin atölyesinde eğitim aldı. Burada uzun süre etkisinde kalacağı kendisinden 10 yaş büyük ressam Giorgione ile tanıştı. Beraber 1508’de Alman ticaretinin Venedik’teki merkezi olan Fondaco dei Tedeschi’nin cephesini süslediler. Ancak nemli hava yüzünden bu yapıtlar yok olmuştur.

25 Ekim 1510 tarihinde dostu Giorgione ölünce Titian, Venedik’ten Padova’ya gitti. Orada 1511 senesinde Scuola del Santo ile Scuola del Carmine fresklerini yaptı. Giorgione’nun Titian üzerinde etkisi çok büyük oldu. Genç ustası ölünce onun bazı tablolarını Titian bitirdi. Titian’nın ünü çabuk büyüdü.

Titian, 1513 senesinde Venedik‘e döndü ve kendi atölyesini kurdu. Venedik dükalarının köşkü olan Palazzo Ducale sarayına büyük toplantı salonunun dekorasyonuna çalıştı. Ama ne yazık ki bu resimler 1577’deki yangın esnasında yok olup gittiler.

29 Kasım 1516 tarihinde ustası Giovanni Bellini ölünce Venedik Cumhuriyeti’nin baş ressamı unvanını aldı.

1516 senesinden sonra Titian’ın önünde uzun ve göz alıcı bir meslek hayatı açıldı. Papalar, prensler, kardinaller için bir çok tablolar ve portreler yaptı.

Titian’ın 1525’te evlendiği Cecili adlı kadından iki oğlu ve biri bebekken ölen iki kızı oldu; 1530’da karısı ölünce bir daha evlenmedi. Küçük oğlu Orazio sonradan ressam ve Titian’ın baş yardımcısı oldu.

Daha 1530 senesinde tanıştığı İmparator Şarlken tarafından taç giyme törenini betimlemek üzere Bologna’ya çağırıldı ve Titian’a Kont Palatino ünvanı verildi. 1533’te imparatorluğun resmi ressamı oldu. 1540 senesinde papa III. Paulus’un çağrısı üzerine gittiği Roma’da görkemli bir halde ağırlandı. Papalığa hizmetleri sebebiyle Roma vatandaşlığına alındı. Papa III. Paulus’un portresini yaptı.

1548′ de çağrıldığı Almanya‘da Augsburg’da saray soylularının portrelerini yaptı. Daha sonra Şarlken’in yerini alan İspanya Kralı II. Felipe Titian’dan bir çok tablolar aldı. Prado Müzesinde bulunan tabloları hem sayı, hem de nitelik yönünden Titian’ın öteki müzelerdeki eserleri içerisinde en mühimleri sayılmaktadır.

Titian’ın 1519-1526 senelerı içerisinde çizmiş olduğu tablo Madonna di Ca ‘Pesaro (Pesaro Madonnası); Venedik Cumhuriyeti’nin Kıbrıs’ı ele geçirerek kazandığı zaferin şerefine Jacopo Pesaro tarafından yaptırılmıştır. Bu tablo Titian’ın en ünlü çalışmalarından biridir. Tablo, Venedik’te Frari Santa Maria Gloriosa Bazilikası kilisesinde korunmaktadır.

Titian, 1550’den sonra bir daha Venedik’ten ayrılmadı. 27 Ağustos 1576 tarihinde Venedik, İtalya’da 88 yaşında vebadan ölmüştür.


Yağlıboya 119 × 165 cm Uffizi Galerisi, Floransa

Urbino Venüsü, İtalyan ressam Titian’ın 1538 senesinde çizdiği yağlıboya tablodur. Tabloda, Venüs olduğu düşünülen çıplak bir genç kadın, Rönesans dönemine ait bir sarayın gösterişli ortamında, bir kanepe ya da yatak üzerinde uzanmış olarak betimlenmiştir. Tablo, Floransa’daki Uffizi Galerisi’nde sergilenmektedir.

Resimdeki kadının duruşu, Giorgione‘nin Uyuyan Venüs (1510) isimli tablosuna dayanmaktadır. Ancak Titian, Giorgione’nin resmindeki uzaklık yerine, daha şehvetli bir duruşu tercih etmiştir. Resimdeki kadın figürü, temsil ettiği tanrının özellikleri göstermeyecek biçimde, klasik ya da alegorik süslemelerden yoksundur. Böylelikle resmin erotik olması sağlanmıştır. Venüs’ün tablodaki içten duruşu dikkat çekicidir. Çıplak oluşunu hiç umursamadan, doğrudan seyirciye bakar. Sağ eli bir çiçek demedi tutmaktayken, sol eli kışkırtıcı biçimde resmin merkezine yerleştirilmiş olan cinsel bölgesini gizler. Kadının hemen ardındaki köpek sadakati temsil eder. Genelde sadıklığı simgeleyen köpek imgesinin uyumakta oluşu, resimdeki kadının sadakatsiz olduğunu düşündürür.

Tablo ressama, Urbino Dükü II. Guidobaldo della Rovere tarafından sipariş edildi. Resim aslında, İtalya‘da geleneksel olarak düğün armağanı olarak verilen ve cassone olarak adlandırılan sandıklardan birini süslemek maksadıyla kullanılacaktı. Resmin arka planında bu tür bir sandığı karıştırmakta olan hizmetçiler, Venüs’ün elbiselerini ararken betimlenmiştir. İçeriğinin aşırı erotik oluşu resmin, dükün evleneceği bi hayli genç eşi için bir eğitici model olarak tasarlandığını akla getirir.

Titian’ın “Urbino Venüsü” adlı tablosu Edouard Manet’in Orsay Müzesi‘nde sergilenen “Olympia” adlı tablosuna esin kaynağı olmuştur.

Titian, 1539 yılı civarında 10. Osmanlı Padişahı Kanuni Sultan Süleyman‘ın da portresini yapmıştır.


Titian’ın 1539 yılı civarında yaptığı I. Süleyman (Kanuni Sultan Süleyman) tablosu.

Titian sanatındaki gelişme üç döneme ayrılır. Çıraklık dönemi, ustası Giorgione’in etkisi altındadır. Bu etki öylesine kuvvetlidir ki, uzman kişiler Giorgione’in son dönem ürünleri ile Titian’ın başlangıç yapıtlarının hangisine ait olduğunu kesinlikle anlayabilmiş değildir. Yaklaşık olarak 1520-1545 arasını kapsayan ikinci zamanında Titian, ilk etaptaki üslubunun detaylarını daha da belirginleştirmiştir. Dinsel yapıtlarındaki figürlerin ruhsallığı, mitolojik yapıtlarındaki figürlerinin ise duyumsallığı artmıştır.

Rengi, bazen tek bir rengin çeşitlenmesine dayanan bir tekdüzelik içinde kulanmış, ama bu onun yoğun bir renkçilik anlayışı geliştirmesini engellememiştir. Titian’ın olgunluk dönemi üslubu, ruhsallık boyutunun giderek daha özgürce bir anlatıma dönüşmesiyle belirginlik kazanır. Üslubu yaşadığı çağda, Tintoretto dışında hiçbir ressam tarafından anlaşılmamıştır.

Başlıca eserleri:
Padovalı Aziz Antonius’un Mucizeleri (1511),
Salome (1512),
Kutsal ve Dünyasal Aşk (1515-1516),
Flora (1515),
Venüs’e Tapınma (1518-1519),
İsa’nın Dirilişi Sunağı (1522),
Aziz Christophorus (1523),
Bacchus ve Ariadne (1523),
İsa’nın Gömülüşü (1525),
Petrus’un Şahadeti (1528-1530),
Tavşanlı Madonna (1530),
Urbino Venüsü (1538),
Storozzi’nin Küçük Kızı (1543),
İsa’ya Dikenli Tacın Giydirilmesi (1543),
Ecce Homo (1543),
Venüs Amor’la Birlikte (1545),
Danae (1545),
Pietro Aretino’nun Portresi (1545),
Şarlken’in Oturan Portresi (1548),
Şarlken’in Atlı Portresi (148),
Johann Friedrich’in Portresi (1550),
II. Felipe’nin Portresi (1550-1551),
Kızı Lavinia (1550),
Su Perisi ile Çoban (1570),
Pieta (1573),
Kendi Portresi (1565-1570),
İlk Günah (1570),
Pieta Azize Magdalena ve Hieronymus ile birlikte (1573-1576).

Kaynak:Bilgisayfam.net

bestnich altyazılı porno porno nulled script