Zeliha Berksoy Kimdir? Evi nerede? Nerede oturuyor?

Zeliha Berksoy kimdir?, Zeliha Berksoy kaç yaşında?, Zeliha Berksoy evi nerede?, Zeliha Berksoy nerelidir? Zeliha Berksoy ev adresi?, Zeliha Berksoy kaç yaşında?, Zeliha Berksoy nerede oturuyor?, Zeliha Berksoy nerede yaşıyor? gibi sorularınızı yanıtlamak için Zeliha Berksoy hakkında ayrıntılı bir biyografi sayfasını siz değerli okurlarımız için bir araya getirdik. 27.Mart.1946 senesinde doğan Zeliha Berksoy şu an için 75 yaşında ve Koç burcundandır. Zeliha Berksoy doğum yeri ise İstanbul olarak bilinmektedir. Meslek yaşamını ise Tiyatro OyuncusuSes SanatçısıSinema Oyuncusu olarak devam ettirmektedir.

Zeliha Berksoy Kimdir? – Zeliha Berksoy Evi Nerede? – Zeliha Berksoy Nerede Oturuyor?

Zeliha Berksoy Kimdir?, evi nerede?

Zeliha Berksoy, 27 Mart 1946 tarihinde İstanbul‘da Semiha Berksoy ve Ercüment Siyavuşoğlu‘nun kızı olarak doğmuştur.

Annesi opera sanatçısı Semiha Berksoy‘un izinden gitti. Dostlar tiyatrosu, Ankara Birlik tiyatrosu, Ortaoyuncular, İstanbul Şehir tiyatrosu gibi köklü tiyatrolarda yer aldı. Türkiye’nin üçüncü ödenekli tiyatrosu olan Bakırköy Belediye Tiyatrosunu kurdu. Beşiktaş Akatlar’da Melih Cevdet Anday sahnesini düzenledi ve kurdu.

Annesi Semiha Berksoy ; İlk Türk Opera Sanatçısı ünvanlı ve Atatürk Opera Ödülü sahibi olan kıymetli bir sanat kadınıydı. Anne Berksoy, sıradışı bir insandı. Berlin‘deki Yüksek Müzik Akademisi’ni bitirmişti. 1946 senesinde, Zeliha Berksoy‘u dünyaya getirdiğinde ise 35 yaşındaydı. Böyle bir çevrede sanat ve tiyatroya uzak kalması olabilecek değildi. Çocukluğu Devlet Tiyatrosu kulisleri, turneler, yurt dışı gezileri içerisinde geçti. Viyana‘da Devlet Operası’nda ‘Tanrıların Çöküşü“nü izlediğinde üç buçuk yaşındaydı. Devlet tiyatrosunun küçük rollerine çıktı. İdeali Devlet Sanatçısı olmaktı. Ankara Devlet Konservatuarı‘nın tiyatro bölümüne girdi.

1965 senesinde tiyatro üzerine yurtdışı eğitimi almaya karar verdi. Eğitim için Berlin seçti, çünkü Alman Tiyatrosu ve Almanya‘daki reji sanatı dünya çapında çok mühim bir boyut ve denek taşıydı. Berksoy o günleri;

Berlin‘e gittiğim zaman şehir ikiye bölünmüştü; Batı ve Doğu Berlin. Batı Berlin, Doğu Almanya’nın içinde küçük bir adaydı. Ancak gece treni ya da uçakla gidilebiliyordu. Gündüz kara yolu ile geçmek yasaktı. Aslını söylemek gerekirse tiyatro sanatçısı olmak benim için bir şanstı. Böylelikle Doğu ve Batı’daki sanatı aynı anda izleyebiliyordum. Shiller Theatre o zaman Berlin Devlet tiyatrosu gibiydi.”

diye anlattı. Zeliha Berksoy, Shiller‘in reji asistanlığına başladı. Asistanlık görevini yaparken Berlin’deki bütün sanat hareketlerini de büyük bir merakla izlemeye devam etti. Müzeleri ve özellikle modern sanat galerilerini, tiyatroları ve operaları sık sık ziyaret etti.

Berlin Asamble‘ye de gidip gelmeye başlamıştım. İlk önceleri oyunları izleyip çıkıyordum. Bir ekoldür orası. Her tiyatroda bulunmayan çok ciddi ve geniş bir arşivi mevcuttur. Brecht‘e ait en küçük notların bile gizlendiği, değerlendirildiği, oyunlarının hepsinin fotoğraflarının bulunduğu, reji defterlerinin ve Brecht’in metotları ile hazırlanmış kitapların gizlendiği bir arşiv. Orada Brecht zamanında yapılmış herşeyi bulabilir, hem oyunları izleyebilir hem de bu arşivden faydalanabilirsiniz. Provaları izlemeye gelenler içerisinde benim gibi yabancı insanlar da vardı. Böylelikle ben Berlin Asambleye gidip, gelmeye başladım. O tarihlerde Brecht”in karısı hayattaydı. Kendisinden izin aldım ve belli başlı yönetmenlerin provalarını izlemeye başladım. Asamble, başlı başına bir okuldu benim için. Bir yıl devam ettim. Bu bir yıl meslek hayatımda çok şeyi değiştirdi. Türkiye‘ye döndüğümde başka bir insan olmuştum artık.”

diye Almanya macerasını sözlerine ekledi. Shiller Theatre’dan oyunculuk üzerine teklifi aldı. Amacı öğrenebileceği herşeyi öğrenip, kariyerine Türkiye’de devam etmekti.

Amacını gerçekleştirmek üzere, kendini tam tiyatrocu olarak donatıp, Türkiye’ye döndü. Türkiye’ye döndüğünde özel ve Devlet tiyatroları düzenli bir halde oyunlar sergiliyordu. Politik çatışmaların yoğun meydana geldiği bir dönemdi. Ankara Sanat Tiyatrosu, Dostlar Tiyatrosu ve Halk Oyuncuları, Dormen tiyatrosu gibi dramatik oyunlar oynayan gruplar vardı. Devlet tiyatrosuna yabancılaştığı dile getirdi ve tiyatrodan ayrıldı.

1970 senesinde Şişli Etfal Hastanesi‘ne nöröloji bölümü şefliği yapan, Yıldırım Aktuna ile evlendi. Bu evlilikten Oğul Aktuna (d.1971) adında bir çocukları oldu. 1974 senesinde boşandı.

Asiye Nasıl Kurtulur ?” yaşantısına yeni bir yön çizdi. Oyunun yazarı Vasıf Öngören, Asiye karakterinin Zeliha Berksoy’a verilmesi için ısrar etti. Asiye’nin annesini Semiha Berksoy oynadı. Ankara Birlik Tiyatrosunun sahnelediği oyun büyük başarı kazandı. Berksoy, Asiyeyi tam iki yıl oynadı. Bu rolle birlikte Berlin‘e dönmekten vazgeçti.

Meslek hayatına, Dostlar tiyatrosunda devam etti. Şehir Tiyatroları‘nda konuk oyuncu oldu. ‘Kafkas Tebeşir Dairesi‘, Ferhan Şensoy‘la ‘Yedi Ölüm Günahı‘, ‘Keşanlı Ali Destanı‘, tiyatro kariyerine mühim oyunlar olarak geçti. Bakırköy Belediye Tiyatrosunun, 1974-75 tiyatro sezonunda, tiyatro ve opera sahne öğretim kullanıcı hesabı yaptı. 1980 senesinde üniversiteye geçti. Türkiye’nin üçüncü ödenekli tiyatrosu olan, Bakırköy Belediye Tiyatrosu – Yunus Emre Kültür merkezi’nin yönetimde Zeliha Berksoy da vardı. “Jeni“, 1994-95 sezonunda “Matmazel Juli“yi sahneledi. Aynı yıl Bertolt Brecht‘in 100. doğum günü kutlamaları kapsamı içinde ünlü yazarın kolajlarından “Yosma“yı sahneye koymaya karar verdi.

Genco Erkal, ‘Yosma’ için yeniden bir düzenleme yaptı. Oyunda ki “Jeni” Bertolt Brecht‘in ; ‘Üç Kuruşluk Opera‘, ‘Mahagoni Kenti‘ gibi oyunlarının “Jeni” ‘siydi. Genco Erkal‘la birlikte Dostlar Tiyatrosunda pekçok başarılı işin altına imza attı. Genco Erkal, Berksoy’u tanımlamak için ” Zeliha Berksoy’u konservatuardaki öğrenciliğinden beri tanıyorum. Annesi Semiha Berksoy‘la birlikte oynuyorduk o zaman, Keşanlı Ali Destanı‘nda. Sonra 1968 senesinde Berlin‘de öğrenim görürken birlikte her gün Berliner Ensemble’a taşındık, Bertolt Brecht‘in oyunlarını defalarca izledik. Daha sonra Dostlar Tiyatrosu’na geldi. İlk kez 1971 senesinde, “Asiye Nasıl Kurtulur?“da oynadı. O gün bu gün hiç ayrılmadık. En çok birlikte oynadığım kadın sanatçı o galiba. Müthiş iyi anlaşırız. Oyunculuğuna, kişiliğine saygım sonsuz. Günümüzde yozlaşmadan ayakta durabilen ender sanatçılardan biridir o. Nice başarılara birlikte imza attık. Umarım daha uzun seneler birlikte çalışırız.” sözcüklerini kullandı”.

Birçok başarılı tiyatro oyunu yöneten, oynayan ve Üniversitede sayısız öğrenci yetiştiren Zeliha Berksoy bu başarılarının yanısıra 1989‘da art arda iki film projesinde yeraldı. Yavuz Özkan‘ın yönettiği “Film Bitti” adlı sinema filminde Kadir İnanır‘la başrolü paylaştı. İkinci film çalışması ise İrfan Tözüm‘le oldu. Bu filmde ona Tarık Akan eşlik etti.

Almanların “Doğduğu oda” diye bir lafı var. Tamda onun için seçilmiş laf sanki…ödüllü bir sanatçının kızı olarak doğan Berksoy, M.S.G.Ü Devlet Konservatuvarı Tiyatro kısmının başkanlığı yapıyor. Mesleğini sanat yerine ekonomistlik olarak seçmiş bir oğlu yer alıyor.

1996 senesinde Semiha Berksoy’un yakın sanat dostu Mengü Ertel ve Onat Kutlar’ın önerileri ve diğer yakın sanat dostlarının yardımlarıyla Semiha Berksoy Opera Vakfı’ nın kurmuştur. Halen vakfın başkanlığını yürütmektedir.

Filmleri ve Dizileri :
Oyuncu :
2016 – Ve Perde! (Sinema Filmi)
2009 – Ve Merhaba Kainat: Nazım Hikmet (Sinema Filmi)
2008 – Güz Sancısı (Babaanne) (Sinema Filmi)
1989 – İkili Oyunlar (Sinema Filmi)
1989 – Filim Bitti (Zeliha) (Sinema Filmi)

Kaynak:Bilgisayfam.net

bestnich altyazılı porno porno nulled script